all good things are wild and free

she dreams she's dancing

I onsdags ringde jag runt till enmassa uthyrningsfirmor för att boka en minibuss till juniorserien som spelades på Katrineholms GK, som jag så absolut skulle vara med på enligt vissa. Statoil hade en buss, så jag bokade den, kanonnöjd med mig själv. På fredagen när vi väl skulle åka, släpper pappa av mig på Statoil, där jag skulle hämta bussen. Såklart hade dom gjort fel i bokningen, så istället för att få en buss under hela dagen, var det en lastbil bokad i mitt namn mellan 13 och 17... Som sen var struken. Hm? Och alla bussar var uthyrda. Jävla nötter... Så det tog dom en timme att ringa flera uthyrningsfirmor och ordna fram en ny, som inte redan var upptagen. Den var dock ac:n sönder på, så det blev ju sådär lagom varmttttt. Så vi kom iväg en halvtimme senare än planerat, och yrade sen runt i Katrineholm en stund innan vi hittade rätt. Jag och 95or liksom, hur bra kan det gå på en skala?! Det var då 20 minuter till första start, då en av oss skulle gå ut märkte vi. Sen spelade jag och Linnea som apor, och kommer att få höra det i resten av våra liv, ungefär. Jag är ialf nöjd med att jag inte var arg, jag bara gick och skrattade åt allt som gick åt helvete. Sen sitter alla skitungar och klagar på att jag är sämst på att köra bil, och det blev man ju inte direkt gladare av, vilket nog märktes när vi väl kom till Eskilstuna igen. Ingen tog heller hänsyn till att det var första gången jag körde buss, med tanke på att jag kör tvåsittsigt i vanliga fall.

Igår var jag nere och tränade wedgar med Elin, det gick typ bra? Kul! Sen åkte vi och handlade och åkte hem till hennes lägenhet och gjorde mat. Idag var jag nere och tränade igen, med nygamla fina wedgar jag fick av henne, glad jag! Imorgon ska jag spela sommarlovstouren, och efter det blir det lite jobb. Nu somnar jag, godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0