all good things are wild and free

true blood

idag har jag vart med ronja på blodgivningen. kvart över åtta imorse! jag går upp vanlig tid för att sen kunna åka bil, men den planen ändrades drastiskt. så jag slänger i mig frukosten och fixar mig fort som fan, för att sen börja gå ner fem i åtta. jag går förbi rebeckas hus, där hennes pappa är sjukskriven och står och pratar med en arbetskamrat. jag nämnde diskret att jag inte är helt nöjd med att ta en impulsiv promenad i pisskallt, blåsigt, regnigt skitväder, särskilt inte när jag hade bråttom heller.. när jag inte riktigt har kommit halvvägs kör en lindbloms bil upp bredvid mig och tvärbromsar: "ville du ha skjuts eller?" rebeckas pappas arbetskamrat in my heart! väl utanför sjukhuset väntade jag på marcus och ronja för att sen gå in och kolla när ronja lämnade en halv liter blod. jag gjorde ett blodprov för att se om jag oxå kan få ge blod. så inom en månad kommer jag få ett samtal där dom kanske säger: "åh va trevligt! du får geeee!". eller så säger dom: "nej tyvärr, du har hiv, och vi vill helst inte sprida ditt blod vidare". jag hoppas på det första... och nu kan jag och ronja förresten gå på bio när som helst för vi fick en varsin biobiljett för att ronja värvade mig! efter blodgivningsbesöket gick vi hem till marcus för att fixa med ronjas blogg, sen har vi vart ute på enmassa korta ärenden och nu sitter vi hemma hos ronja och fixar med annat på datorn. det går inte som vi hade tänkt oss... ikväll ska vi till royal oak och ta oss ett glas! like like like



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0