all good things are wild and free

life's what you make it.

jag har funderat på en sak. jag vet många som har suttit och skrattat åt klippet "det bästa från en annan del av köping", där tobbe fäller sina dumma, roliga och knäppa kommentarer. jag skrattar med honom, men många skrattar säkert åt honom. jag har hört flera människor säga: "hur kan tv4 visa dethär?" "detta är förnedringsteve" "va elakt att varje söndag sitta och skratta åt dessa olyckliga människor". min fråga till dom som ställer dessa frågor är: ser ni inte att dom ser lyckliga ut? att dom skrattar och tar sig igenom vardagen precis som vi "vanliga" människor? usch, vanliga? är vi verkligen så vanliga egentligen? vi sitter hemma framför teven och dömer människor därför att dom är annorlunda. vi väljer inte att acceptera dom för att dom har en missbildning eller en sjukdom som gör att dom ibland beter sig lite konstigt. ibland undrar jag om det inte är dom som är normala, och vi annorlunda, eftersom många av oss vägrar att acceptera människor som inte beter sig som man "ska". det irriterar mig djupt in i själen.

och förnedringsteve? paradise hotel, big brother, och dating in the dark är förnedringsteve. det är pinsamma program där vi "vanliga" människor beter oss som idioter. människorna i en annan del av köping väljer att fortsätta sina liv och leva som vanligt, trots att dom hela tiden blir ifrågasatt av oss. vi väljer att förstora tuttarna, strippa och supa oss fulla i teve, för att få våra "15 minutes of fame". vi väljer att ställa till så stora skandaler som möjligt, för att sedan börja blogga åt finest.se. när vi inte längre syns gör vi något som är, om möjligt, värre än dom skandaler som vi tidigare gjort. sen har vi mage att sitta och säga att dessa fantastiska människor inte borde få synas i teve, därför att det på något sätt skulle vara fel.

helt sinnes



på tal om något helt annat så ska jag snart och kolla på rekarnes bal. vädret är ju dock inte det bästa, men hoppas dom får det askul ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0