all good things are wild and free

we are the world.

jag önskar mig så mycket. och då menar jag inte nyaste telefonen eller nyaste ipoden. jag önskar mig saker jag vet att aldrig kommer att kunna genomföra. jag skulle vilja bota all smärta jag ser i alla hemlösa barns ögon. men hur gör jag det? jag blir helt förstörd när jag ser på nyheterna nu förtiden. ta bara det här med haiti. olaglig smuggling av barn, barn som blir våldtagna på grund av att dom får leva på gatan då naturkatastrofer och fattigdom har tagit deras hem ifrån dom. det skär verkligen i hjärtat. älskade fina barn som har hela livet framför sig. ni förtjänar att leva livet fullt ut. jag vill se deras små söta fötter studsa på en grön gräsmatta, inte att de skrapas sönder på grusiga, lortiga vägar. jag klarar verkligen inte av att se alla dessa ensamma barn på nyheterna. jag tror att det är problemet för många, att när vi ser sådana hemskheter på teve, stänger vi av våra apparater, och stänger ute verkligheten. vi lever kvar i vår bubbla, och tanken på att vi har det bra slåss med tanken på hur många människor som lider. jag tror att vi som har allt vi behöver, för hur mycket vi än klagar så har vi verkligen allt man behöver, är rätt bra på att stänga ute verkligheten. vi skänker en tia då och då till någon slags hjälporganisation, så på så sätt har vi hjälpt till. men vad hjälper det egentigen ?


ni måste se den här videon! det är 35 artister som sjunger michael jacksons låt we are the world för dom som har drabbats i haiti. såå fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0